גם אם קיבלתם דוח תנועה זה לא אומר שאתם צריכים לשלם אותו

שני ודאוקר2 דקות קריאה
אם קיבלתם דוח תנועה או חניה - תוכלו לפעול
שתף:

קיבלתם דוח תנועה שנראה לכם לא מוצדק, אולי המתין לכם דוח חניה על השמשה כשחזרתם אל המכונית. זה לא נעים, זה מקלקל את מצב הרוח ולעיתים קרובות יהיה מדובר בסכום קטן שלא יהיה אכפת לכם לשלם ולשכוח מכל העניין. ייתכן שיהיה מדובר במקום חנייה שבגין חנייה אסורה בו יגיע הסכום לתשלום לכמה מאות שקלים וגישה מתגוננת תשתלט עליך – רגע! למה! אבל בדקתי, אבל מותר ועוד. גם אם בחינה מעמיקה תביא איתה את ההכרה שהדו”ח חוקי וניתן באופן מוצדק – אל תמהרו לרוץ ולשלם. ישנן לא מעט דרכים לבטל את הדו”ח או להקטין את סכום התשלום וכדאי שתדעו עליהן!

 

 

דוח חניה של העירייה או המשטרה?

מי נתן את הדו”ח? שוטר במדים בעת מילוי תפקידו או פקח מטעם הרשות העירונית? יש חשיבות מרכזית לגוף שממנו הגיע הדו”ח. ראשית, כל גוף מתנהל אחרת ויתרה מכך – יתכנו שינויים בין סעיפי הדו”חות של רשויות מקומיות שונות. כל גוף יאפשר לכם לשלם את הקנס תוך פרק זמן מסוים או להגיש בקשה להישפט. אזרחים רבים חושבים (לעיתים בטעות) שתמיד כדאי לבקש להישפט אך המציאות לא תומכת בדעה זו. להתייצבות בבית המשפט בשל דו”ח שניתן מטעם המשטרה יש משמעות לתיק האישי של האזרח ולא מומלץ להגיע למצב הזה. גם שיפוט בפני הרשות המקומית לא בהכרח יבטל את הדו”ח אלא ייצור סחבת בירוקרטית שסופה יהיה תשלום הקנס המקורי + קנסות.

 

מי נתן לכם דוח תנועה?
מי נתן את הדו”ח – העירייה או המשטה?

 

הדבר הראשון – מחפשים טעויות בדו”ח

פקחי החנייה ושוטרי התנועה יודעים כמו הנהגים שכל טעות ברישום הדו”ח תוביל לביטולו. לכן – הם לא לוקחים שום סיכון וסביר מאד להניח שלמרות בחינה מדוקדקת – הדו”ח יהיה נקי מטעויות. לדוחות הדיגיטליים בשנים האחרונות מצורפת תמונה של הרכב כך שאי אפשר יהיה כלל לטעון לנוכחות עם הרכב במקום אחר. אבל תמיד כדאי לבדוק שמספר הרכב נכון ומדויק, שהמיקום מדויק ככל האפשר, שהצבע והדגם נכונים, כמו גם התאריך והשעה של מתן הדו”ח. מצאתם טעות? ייתכן ובזכותה אפשר יהיה לפעול לביטול הדו”ח.

 

תנאי הסביבה

איפה חניתם? מה אומר הסימון של המדרכה? אולי מוצב תמרור בתחילת הרחוב שהתוכן המופיע בו עשוי להתפרש בכמה אופנים? כל אלה עשויים להיות לטובתכם. בשל המקום המצומצם – אי אפשר באמת לפרט את כל תנאי החנייה על גבי שלטים רבים, מה שמותיר את הרשות או המשטרה עם בליל מילים שלא כל אחד מבין אותו כמו שכותבו התכוון. צלמו את השלט ונסו לנתח האם יש בו פרצה בהבנת הכתוב – האם כתובה המילה “רק” או “מלבד”? מה שעות החנייה המותרות? מה דינם של סופי השבוע והחגים? אם אתם מתבלבלים – ייתכן שגם מי שהערעור שלכם ייפול לידיו יתבלבל וייאות לבטל את הדו”ח.

 

“אבל בכלל לא הייתי שם!”

שימו לב היטב לתאריך והשעה שבהם ניתן הדו”ח והצליבו אותם עם המידע ביומן האישי שלכם או של מי שנהג ברכב. אם אתם מוצאים באופן חד משמעי שהרכב שהה במקום אחר ביום והשעה האלה ואתם יכולים להוכיח את זה – עשו זאת. כתבו מכתב רשמי, מסודר ומנומק וצרפו את הוכחות הנוכחות במקום אחר. יש סבירות גבוהה שאכן הדו”ח יבוטל, שכן מקבלי ההחלטות יתרשמו שנרשם בטעות.

 

חוק התיישנות

יש לא מעט מצבים בהם דוח תנועה מגיע הרבה אחרי מועד ביצוע העבירה. אם זה קורה אחרי יותר מארבעה חודשים, יש סיכוי לא רע שתוכלו לבטל את הדוח על בסיס חוק ההתיישנות. באופן דומה, אם צולמתם נוהגים במהירות מופרזת והדוח בדרך אליכם, דוח תנועה שיירשם באותו מקום ובאותן נסיבות – טרם קבלת הדוח המקורי – ניתן לבטל.

 

דוח תנועה שמגיע באיחור
אם מצלמת תנועה צילמה אתכם – בדקו מתי הגיע הדוח

 

אזהרה במקום דוח

קיבלתם דו”ח תנועה או חנייה בפעם הראשונה? ייתכן ותצליחו להמיר אותו לאזהרה. אל תנסו זאת עם דו”חות נוספים כי כמובן שהבקשה תיפול (בצדק) על אוזניים ערלות. טיעון זה תקף יותר עבור נהגים מנוסים וותיקים ככל האפשר וחשוב שלבקשה יצורף מכתב אישי שבו אתם מספרים על היותכם אזרחים שומרי חוק שמקפידים על חוקי התנועה והחניה וכפי שנדרש מכם.

 

 

הכי פשוט – פעלו כחוק

חשוב לזכור שגם אם יש דרכים שונות לצמצם את הקנסות או לבטלם לחלוטין – אין בנאמר פה כדי לעודד נהיגה או חניה בניגוד לחוק או התנגדות לתשלום קנס. חוקי התנועה נקבעו ונחקקו על מנת לשמור על הסדר הציבורי ועל ניהול שגרת חיים תקינה ללא הפרעות לכל אחד ואחד מאיתנו. אם כל אחד מאיתנו יפעל כחוק, יתחשב באחר ויקפיד למלא הוראות – לא נצטרך לבזבז זמן בביטול הדו”חות או ביצירת מחלוקת עם הרשות המקומית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme